Powrót do strony głównej serwisu głownego urzędu nadzoru budowlanego

logo Youtube logo X logo Linkedin

Mosty Berdychowskie w Poznaniu dopuszczone do użytkowania przez nadzór budowlany

Powrót
Na zdjęciu widać dwie kładki pieszo-rowerowe z lotu ptaka. W oddali widać zabudowania.

Mosty Berdychowskie to dwie pieszo-rowerowe kładki przez Wartę i Cybinę. W lutym br. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania przeprowadził odbiór końcowy inwestycji i wydał pozwolenie na jej użytkowanie. Przeprawy zostały udostępnione mieszkańcom i turystom pod koniec lutego.

Dzięki kładkom piesi i rowerzyści mogą szybko przemieścić się z okolic jeziora Malta i Politechniki Poznańskiej do centrum Poznania, na Stary Rynek i do południowej części Ostrowa Tumskiego. Kładki znacznie polepszyły komunikację w mieście, stanowią także nową atrakcję na mapie Poznania.

Budowa i działania nadzoru budowlanego

Budowa mostów rozpoczęła się we wrześniu 2023 r. i trwała blisko półtora roku.

Inspektorzy nadzoru budowlanego przeprowadzili 2 kontrole obowiązkowe i odebrali inwestycję etapami:

  • 15 listopada 2024 r. – nastąpił odbiór częściowy inwestycji,
  • 19 lutego br. – nastąpił odbiór końcowy.

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania wydał 2 decyzje pozwolenia na użytkowanie: 27 listopada 2024 r. i 27 lutego br.

Inwestor, czyli Miasto Poznań, otworzył przeprawy dla użytkowników ostatniego dnia lutego.

Kładki to nie wszystko

Most pieszo-rowerowy nad Wartą  ma długość 165 m i szerokość od 9 do 12 m. Kładka nad  Cybińskim Kanałem Ulgi jest krótsza i węższa. Jej długość wynosi 117 m, a szerokość od 9 do 11 m. Obie przeprawy pod względem architektonicznym i konstrukcyjnym tworzą całość.

Ponadto w ramach inwestycji powstały:

  • drogi pieszo-rowerowe,
  • chodniki,
  • pochylnie i schody,
  • infrastruktura techniczna, w tym sieci oświetleniowe, teletechniczne, monitoringu miejskiego, kanalizacji deszczowej.