Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego rozpatruje skargi i wnioski, które dotyczą działalności wojewódzkich inspektorów nadzoru budowlanego (WINB) oraz wojewodów, działających w sprawach z zakresu administracji architektoniczno – budowlanej.
Skargi na działania:
- powiatowych inspektorów nadzoru budowlanego (PINB) rozpatrują wojewódzcy inspektorzy nadzoru budowlanego;
- powiatowych organów administracji architektoniczno-budowlanej (starostę lub prezydenta miasta) rozpatrują wojewodowie.
Skargę lub wniosek do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego mogą Państwo:
- przesłać pocztą na adres:
Główny Urząd Nadzoru Budowlanego
ul. Krucza 38/42
00-926 Warszawa
- przesłać pocztą elektroniczną na adres: skargi.wnioski@gunb.gov.pl
- przesłać faksem pod numer 22 661 81 42
- złożyć za pośrednictwem platformy
- doręczyć osobiście do Kancelarii Ogólnej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego przy ul. Kruczej 38/42 w Warszawie, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.15 do 16.15
- złożyć ustnie do protokołu – w pokoju przyjęć interesantów, który znajduje się na parterze budynku GUNB przy ul. Kruczej 38/42 w Warszawie, w dni powszednie w godzinach pracy Urzędu (od 8.15 do 16.15), a w poniedziałki do 18.00.
Osoby z niepełnosprawnością ruchową (poruszające się na wózkach inwalidzkich) mają zapewniony dostęp do Kancelarii Ogólnej oraz pokoju przyjęć interesantów w budynku Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego.
Osoby niesłyszące lub niedosłyszące mają możliwość skorzystania z systemu pętli indukcyjnej zainstalowanej w Kancelarii Ogólnej GUNB. Zapewniamy też pomoc tłumacza języka migowego on-line (za pośrednictwem aplikacji dostępnej z poziomu przeglądarki internetowej w siedzibie Urzędu oraz poza GUNB przez stronę internetową GUNB).
W sprawie skargi lub wniosku mogą Państwo spotkać się również z Kierownictwem naszego Urzędu, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu wizyty pod numerem 22 661 93 03.
Ważne informacje:
- skarg i wniosków nie można składać telefonicznie
- skargi i wnioski powinny zawierać Państwa imię i nazwisko oraz adres; brak tych danych spowoduje, że pozostawimy Państwa skargę lub wniosek bez rozpoznania
- zasady wnoszenia skarg i wniosków oraz ich rozpatrywania przez organy administracji publicznej regulują następujące przepisy:
- Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.),
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
O tym, jak załatwiliśmy Państwa skargę lub wniosek, poinformujemy Państwa pismem. Jeśli Państwa skarga lub wniosek będą dotyczyły sprawy, do której załatwienia, zgodnie z prawem, właściwy jest inny organ administracji publicznej, niezwłocznie (nie później niż w terminie 7 dni od daty wpływu skargi lub wniosku do GUNB) przekażemy Państwa skargę (wniosek) do właściwego organu (zostaną Państwo pisemnie poinformowani o przekazaniu). Możemy też – tylko w przypadku skargi - udzielić Państwu informacji na temat organów właściwych do załatwienia Państwa sprawy – taką informację również przekażemy Państwu w formie pisma, nie później niż w terminie 7 dni od daty wpływu Państwa skargi.