Most na rzece Krznie jest jednym z elementów strategicznej inwestycji dla miasta. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego Miasta Biała Podlaska wydał decyzję, która pozwoliła na jego użytkowanie 20 grudnia br.
W ramach inwestycji wybudowano najdłuższy most w Białej Podlaskiej, nową drogę wraz z dojazdami i dwa ronda. Dzięki temu został poprawiony układ komunikacyjny w mieście, a w jego ścisłym centrum nie ma już ruchu tranzytowego.
Rola nadzoru budowlanego
Zawiadomienie o zamierzonym terminie rozpoczęcia budowy wpłynęło do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Miasta Biała Podlaska pod koniec października 2023 r.
Po 14. miesiącach budowa zakończyła się.
19 grudnia 2024 r. inspektorzy nadzoru budowlanego przeprowadzili kontrolę obowiązkową inwestycji. Kontrolowany obiekt spełniał wymagania do udzielenia pozwolenia na użytkowanie.
W związku z tym, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego Miasta Biała Podlaska wydał inwestorowi pozytywną decyzję już następnego dnia, tj. 20 grudnia br.
Inwestor otworzył przeprawę tuż przed świętami, 21 grudnia 2024 r.
Korzyści dla mieszkańców
Nowa przeprawa skróciła czas dojazdu straży pożarnej i pogotowia. Umożliwiła także uruchomienie nowej linii autobusu komunikacji miejskiej dla mieszkańców miasta.
Docelowo, most spowoduje zmniejszenie natężenia ruchu na pozostałych przeprawach mostowych i poprawi płynność oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Rozmach inwestycji
Nowy most wspiera się na 3 przęsłach. Jego długość wynosi 88 metrów, a wraz z najazdami – 94 metry. Do mostu kierowcy mogą dojechać dwupasmową drogą o długości niemal 1 kilometra i szerokości 7 metrów.
W ramach tej inwestycji wybudowano także:
- 2 ronda turbinowe,
- chodniki,
- drogę dla rowerów,
- ciąg pieszo-rowerowy połączony ze ścieżką edukacyjną wzdłuż rzeki,
- zatokę autobusową.