Drugie z cyklu szkoleń poświęconych Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB), organizowane we współpracy z Polskim Alarmem Smogowym, odbyło się 2 czerwca br. Szkolenie miało charakter praktyczny i skierowane było do przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, którzy w codziennej pracy wykorzystują dane i funkcjonalności systemu CEEB.
W szkoleniu 2 czerwca udział wzięło około 350 osób. Pierwsze szkolenie odbyło się 26 maja – w nim wzięło udział około 500 osób. Łącznie w ciągu tych dwóch szkoleń przeszkoliliśmy blisko 850 pracowników jednostek samorządu terytorialnego.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków to narzędzie, które realnie wspiera ochronę środowiska i walkę o czyste powietrze. Zadaniem systemu jest zbieranie danych o źródłach ciepła i spalania paliw w budynkach, a samorządy na ich podstawie mogą planować np. działania antysmogowe.
CEEB w kontroli środowiskowej
Celem szkolenia było pogłębienie wiedzy uczestników w zakresie obsługi systemu, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych aspektów korzystania z poszczególnych modułów takich jak: kontrola środowiskowa, inwentaryzacja czy deklaracje oraz możliwości raportowania danych.
W szkoleniu udział wzięli przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego:
- ekodoradcy,
- urzędnicy
- i strażnicy gminni/miejscy.
To osoby, które na co dzień wykorzystują CEEB do realizacji zadań związanych z kontrolą środowiskową, a także poprawą jakości powietrza i inwentaryzacją źródeł ciepła.
Zakres szkolenia
Szkolenie obejmowało zagadnienia związane z możliwościami systemu CEEB w kontekście pracy jednostek samorządu terytorialnego, takie jak:
- obsługa funkcjonalności i możliwości poszczególnych modułów tj.
- inwentaryzacja,
- deklaracje,
- kontrola środowiskowa,
- programy i dofinansowania,
- dofinansowania udzielone,
- świadczenia socjalne,
- obsługa wniosków m.in. wniosek o wpis do wykazu, o zmianę danych czy wniosek rejestracyjny LAS (lokalnego administratora systemu),
- system raportowy w zakresie wyszukiwania informacji, jego moduły, sposoby filtrowania danych i pobierania danych.
Szkolenie poprowadzili przedstawiciele Departamentu Usług Cyfrowych, którzy zaprezentowali system w ujęciu praktycznym i odpowiedzieli na pytania uczestników.
Więcej informacji o systemie CEEB dostępnych jest na stronie: ceeb.gov.pl