Powrót do strony głównej serwisu głownego urzędu nadzoru budowlanego

logo BIP logo Youtube logo X logo Linkedin

Jak skutecznie korzystać z CEEB – szkolenie dla jednostek samorządu terytorialnego

Powrót
Na zdjęciu widać część szarego dachu z kominem. Po lewej stronie dachu rośnie drzewo. W lewym górnym rogu logo CEEB, a w prawym górnym rogu adres strony: ceeb.gov.pl

Drugie z cyklu szkoleń poświęconych Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB), organizowane we współpracy z Polskim Alarmem Smogowym, odbyło się 2 czerwca br. Szkolenie miało charakter praktyczny i skierowane było do przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, którzy w codziennej pracy wykorzystują dane i funkcjonalności systemu CEEB.

W szkoleniu 2 czerwca udział wzięło około 350 osób. Pierwsze szkolenie odbyło się 26 maja – w nim wzięło udział około 500 osób. Łącznie w ciągu tych dwóch szkoleń przeszkoliliśmy blisko 850 pracowników jednostek samorządu terytorialnego.

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków to narzędzie, które realnie wspiera ochronę środowiska i walkę o czyste powietrze. Zadaniem systemu jest zbieranie danych o źródłach ciepła i spalania paliw w budynkach, a samorządy na ich podstawie mogą planować np. działania antysmogowe.

CEEB w kontroli środowiskowej

Celem szkolenia było pogłębienie wiedzy uczestników w zakresie obsługi systemu, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych aspektów korzystania z poszczególnych modułów takich jak: kontrola środowiskowa, inwentaryzacja czy deklaracje oraz możliwości raportowania danych.

W szkoleniu udział wzięli przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego:

  • ekodoradcy,
  • urzędnicy
  • i strażnicy gminni/miejscy.

To osoby, które na co dzień wykorzystują CEEB do realizacji zadań związanych z kontrolą środowiskową, a także poprawą jakości powietrza i inwentaryzacją źródeł ciepła.

Zakres szkolenia

Szkolenie obejmowało zagadnienia związane z możliwościami systemu CEEB w kontekście pracy jednostek samorządu terytorialnego, takie jak:

  • obsługa funkcjonalności i możliwości poszczególnych modułów tj.
    • inwentaryzacja,
    • deklaracje,
    • kontrola środowiskowa,
    • programy i dofinansowania,
    • dofinansowania udzielone,
    • świadczenia socjalne,
  • obsługa wniosków m.in. wniosek o wpis do wykazu, o zmianę danych czy wniosek rejestracyjny LAS (lokalnego administratora systemu),
  • system raportowy w zakresie wyszukiwania informacji, jego moduły, sposoby filtrowania danych i pobierania danych.

Szkolenie poprowadzili przedstawiciele Departamentu Usług Cyfrowych, którzy zaprezentowali system w ujęciu praktycznym i odpowiedzieli na pytania uczestników.

Więcej informacji o systemie CEEB dostępnych jest na stronie: ceeb.gov.pl