Powrót do strony głównej serwisu głownego urzędu nadzoru budowlanego

logo Youtube logo X logo Linkedin

Aleja Wielkiej Wyspy we Wrocławiu dopuszczona do ruchu

Powrót

Aleja Wielkiej Wyspy to blisko 4 km nowej drogi, dwa mosty i dwa wiadukty, 9 km dwukierunkowych ścieżek rowerowych i ponad 12 km chodników. Cała trasa od ul. Krakowskiej do ul. Adama Mickiewicza uzyskała pozwolenie na użytkowanie. Jest już dostępna dla kierowców, pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych i rowerzystów.

Inwestycja zmieniła komunikacyjnie wschodnią część Wrocławia. Dzięki ominięciu centrum miasta i dwóch ważnych komunikacyjnie placów, czas podróży znacznie się skrócił. Trasa ułatwi także dojazd do kluczowych wrocławskich inwestycji takich jak: zoo, Hala Stulecia czy Stadion Olimpijski.

Budowa alei

Realizacja inwestycji rozpoczęła się w grudniu 2020 roku.

W tym czasie wybudowano:

  • drogi, ścieżki rowerowe i chodniki,
  • nowe mosty nad Oławą i Odrą,
  • wiadukty na przecięciu alei z ul. Wilczą oraz ul. Wittiga,
  • węzły drogowe,
  • skrzyżowania.

Trasa wiedzie przez urokliwe tereny. Widać z niej Oławę i jej rozlewisko, Odrę i wały powodziowe, park Wschodni oraz las Rakowiecki.

Rola nadzoru budowlanego

Pracownicy nadzoru budowlanego z Wrocławia przeprowadzili kontrolę obowiązkową inwestycji. Postępowanie w sprawie udzielenia pozwolenia na użytkowanie alei Wielkiej Wyspy zakończyło się 19 grudnia br.

W tym dniu Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla miasta Wrocławia wydał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie nowej trasy.

Most Olimpijski nad Odrą

Jest to jeden z najdłuższych mostów Wrocławia. Jego długość wynosi 700 metrów. Most ma ciekawą konstrukcję, mianowicie jest w środku jest pusty. Mimo to spełnia najwyższe parametry wytrzymałościowe.

Most Na Wilczym Kącie

Z kolei most Na Wilczym Kącie to 350 metrowa przeprawa łącząca dwa brzegi Oławy. Ma klasyczną konstrukcję łukową w zielonym kolorze. Z mostu rozpościera się widok na rozlewiska Oławy i las Rakowiecki.